Kluczowym elementem spotkania „Bezpieczny e-konsument” był quiz. Uczestnicy, podzieleni na drużyny, odpowiadali na 10 różnych pytań. Np. jakie działania związane
z obsługą e-konta w banku powinny wzbudzić czujność? Co zrobić, jeśli kupione przez Internet buty okazują się za duże? Dokąd zwrócić się, gdy kupiony odkurzacz po miesiącu przestał działać? O czym należy pamiętać logując się do poczty e-mail z publicznego komputera, np. w bibliotece?
Podczas spotkania swoją wiedzą dzielił się również gość specjalny – emerytowana dyrektor banku, Danuta Luberda.
Mieszkańcy Harklowej mogli również sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą praw konsumenckich na stronie kampanii http://tydzienzinternetem.pl/ i na Facebooku Biblioteki Publicznej w Harklowej. Czekał tam na nich quiz składający się z 10 pytań dotyczących praktycznych zagadnień związanych z zakupami w Internecie.
Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200 instytucji i ponad 48000 osób. Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa Telecentre-Europe, w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego we współpracy z wieloma partnerami.
Patronem honorowym Tygodnia z Internetem 2016 jest Ministerstwo Cyfryzacji.